lördag27 april

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Starta din prenumeration

Prenumerera
Guldägget 2024

Byrån hade inte råd med Guldägget – firade vinst med hjälp av AI

Tävling

”Vi arbetar mycket med AI – men inte bara som kompis eller som tröst”

Guldägget 2024

Rysaren i byråtoppen – oavgjort mellan F&B och Nord DDB

Tävling

Lista: Här är de som prisas mest i Guldägget 2024.


Husqvarna och Prime omdefinierar vad en gräsmatta kan vara – prisas

Tog hundarnas hjälp för att ge katter rättvisa – vinner i effekt

De får Kycklingstipendiet 2024 


Därför kör Musk Teslas varumärke i diket

Makro

För ett år sedan satsade man på reklam – nu sparkas marknadsförarna


NoA byter finansieringsform – för framtida affärer: ”Betalar något mer för ökad flexibilitet”

Byråer

Säkrade lån på obligationsmarknaden: Hoppas ge bättre möjligheter ✓ Då kan det bli aktuellt med ny ägare ✓ ”Pionjärer”


Bianca Ingrosso har anmälts 88 gånger – på en vecka

Morgonsvepet

Anmälningsvåg mot Bianca Ingrossos inlägg, Snapchats intäkter ökar, och Margaux Dietz ger sig in i vuxensegmentet med nytt bolag. Läs mer i morgonsvepet.

Guldägget 2024

Här är marknadscheferna som fnyser åt tävlingarna: ”Blivit inflation”

Resumé insikt

Tävlingskritiken från annonsörerna: ”Får bekräftelse på annat håll” ✓ ”Svårt att vinna med osexiga varumärken” ✓ Utbredd skepsis

Guldägget 2024

Här är byråernas nya kunder: ”58 nya uppdrag”

Byråer

Resumé sammanställer kundvinsterna senaste halvåret ✓ Vinnarna och förlorarna i Byråsverige ✓ ”Här jobbar vi kreativt”


Kul kampanj, men vem är det som gjort den?

Debatt

Klingits vd, Anders Ringstedt, om att kasta annonsörernas pengar i sjön

Guldägget 2024

Här är den svenska kreativa chefen: Erik, 45, från Södermalm

Byråer

Resumé granskar ojämställdheten på cd-rollen ✓ Här bor de ✓ Bostadsytan ✓ Vanligaste namnen ✓ Experten ryter ifrån


Här är vinnarna av Stora Kommunikationspriset 2024

Tävling

Åtta statyetter fick nya ägare – här är varumärket som vann flest


Varför syns så få kvinnor i marknadsföringsdebatten?

Debatt

Det råder ingen brist på profeter och gurus, men kvinnorna syns och hörs inte


Vd:n lämnar Valtech Radon: ”Fått mindre hopp om den kreativa branschens förmåga”

Reklam

Ylva Lindberg tycker sig se en liten rörelse i branschen som känner att det skaver ✓ ”Man vaknar upp”


Någon kommer göra ditt jobb om du hamnar i koma

Resumé insikt

Inget jobb är så viktigt att du själv ska förgöras, konstaterar Resumé Insikts krönikör Stephanie Moradi


Byrån om riskerna kring Adidas kampanj: Uppmanar inte att bryta mot lagen

Kampanj

”Att hetsa folk för att vinna pengar låter livsfarligt”


Marknadschefen om nyckeln till varumärkets framgångar: ”400 lokala experter”

Annonsörer

Lennart Schultz om strategierna bakom flera succékampanjer ✓ ”Det kan låta enkelt, men…”