3 000 vill tycka till om Roslagen

1:47 min

Visit Roslagen tar till ett nytt grepp för att sätta fokus på den populära delen av Uppland sommartid.

Nu till sommaren har över 3 000 personer anmält sig för att att hjälpa till med en kampanj för Roslagen. Det är destinationsbolaget Visit Roslagen som tillsammans med konsumenttjänsten Smartson utlyst kampanjen, där resmål i Roslagen ska dokumenteras på olika sätt. Gisela Norén är vd för Visit Roslagen:

– De ska testa det som finns här i form av aktiviteter, boende, mat, speedway och golf bland annat.

Behöver Roslagen fler besökare?
– Det finns alltid plats för fler, säger Gisela Norén.

Men varför gör ni inte en film själva om de här aktiviteterna och besöksmålen och lägger ut?
– Det hade vi kunnat göra, men det blir mer trovärdigt på det här sättet. Och det ligger i tiden att man går mycket på rekommendationer där andra berättat och tipsat, Gisela Norén, vd för Visit Roslagen.