Resultatservice - Nyheter
© Detta material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt.
Eftertryck eller annan kopiering kan endast göras efter medgivande av Resultatservice.

Statoil ny partner till SMS Challenge

Statoil Detaljhandel och Svenska Bilsportförbundet har inlett ett samarbete inom ramen för SMS Challenge – Svenska Bilsportförbundets satsning på att få fram svenska toppförare inom rally och racing.

Bilsporten är Sveriges tredje största publiksport och genom partnerskapet får Statoil en kommunikationskanal till den stora bilsportintresserade allmänheten. Förbundet har nästan 120 000 medlemmar varav 40 000 sysslar med tävlingsverksamhet. Samarbetet innebär att Statoil erbjuder dessa en konkurrenskraftig rabatt och dessutom ett stöd till klubbarna.
– Detta är en av de stora åskådarsporterna och vi vill ge bra villkor till bilsportentusiaster i hela landet, säger Henrik Sidén, chef privatmarknad på Statoil Detaljhandel.

– Samarbetet med SMS Challenge sker på bred bas inom såväl rally som racing. Vi får möjlighet att följa med på turné till 18 tävlingsplatser i Sverige, där vi kan ordna kringaktiviteter för företagsmarknad och stationer, säger Ylwa Swenzén, reklamchef på Statoil Detaljhandel.

Satsningen är långsiktig och förutom att ge fördelar till SBFs medlemmar och till motorsport­publiken kommer Statoil att aktivt stödja de svenska landslagsförarna i Rally och Racing i deras strävan efter framgångar på arenor världen över.

Statoil blir också utdelare av utmärkelsen Årets Bilsportkvinna tillsammans med ett stipendium.
– I en sport där könet är betydelselöst känns det mycket bra att kunna bidra till att fler kvinnor kommer fram inom sporten, säger Henrik Siden.

SBF
Titti Ågren